Pe parcursul acestei luni, conform planificărilor inițiale, am continuat implementarea atelierului ”Formare competențe antreprenoriale XI-XII” și ”Soft-uri contabile”, cea din urmă pentru elevii clasei a IX-a, cu accent pe latura practică a programului Saga.
Datorită situației pandemice și a reglementărilor în vigoare pentru această perioadă, activitățile atelierului au fost realizate on-line. Totodată, având subiecte diferite, acestea au fost organizate în trei grupe, anume, în zilele de 30 și 31 martie fiind programate prezentarea și exerciții practice a competențelor antreprenoriale, iar anterior, luni – 29 martie a fost ziua elevilor de clasa a IX-a și susținerea cu multe elemente practice și tutorial a programului Saga.
Prezentarea ”Formarea competențelor antreprenoriale” a dorit să pună accent pe dinamica vieții economice și a necesității de a te adapta ca antreprenor la unele situații neprăvăzute, de la un context cu efecte nefavorabile dar cu un oarecare impact, până la unele situații critice, cum a fost criza economică din anii 2008-2010 , ori cât se poate de actual, cele derulate și trăite recent în anul 2020. Practic, efectele și urmările perioadei derulate sub auspiciile COVID-19, pe care de altfel le trăim din plin și în momentul de față, ne-au demonstrat că în permenență sunt unele caracteristici și abordări ce trebuie să fie prioritare pentru a rămâne pe piață, a te dezvolta sau chiar a intra într-un proces de expansiune dacă te adaptezi din timp.
Dintre multiplele capitole ce pot fi abordate pe acest subiect de prim-rang, în prezentare s-a pus accent după definițiile tematicii pe Planul de afaceri, pe Management-ul resurselor umane, evident pe latura de Marketing, și nu în ultimul rând, pe dezvoltarea afacerii în concordanță cu principalele elemente de dezvoltare durabilă.
În partea a doua a Atelierului s-a abordat la modul practic toate cele discutate, începând cu un quiz online coordonat de profesoara Boda Brigitta, până la întrebări pertinente din partea tinerilor legate de cele dezbătute anterior. Odată cu întrebările legate de posibilitățile de a-ți dezvolta afacerea prin proiecte start-up sau cele legate de finanțări nerambursabile în general și al unui viitor calendar, și nu în ultimul rând modalități de promovare a unor produse ori servicii de la nivel local, până la național. Desigur, toate în contextul în care, prin poziționarea georgrafică a orașului Valea lui Mihai, în anumite perspective, diferențierea a de aborda viața economică locală cu una internațională, adică, datorită vecinătății cu Ungaria, aceasta nici nu este un proiect atât de imposibil de atins într-un interval de timp foarte scurt.
Redactat Adrian Simon