Atelier cu tematica Prezență și reprezentare virtuală   

În cadrul proiectului ”Stagii de practică pentru elevii Liceului Tehnologic Nr. 1 Oraș Valea lui Mihai, Cod MySMIS: 133025”, în coordonarea Asociației Bihor West Professional a fost  susținut pe data de 31 august 2022 atelierul dedicat tematicii “Prezență și reprezentare virtuală”.  

Atelierul s-a desfășurat în mai multe serii cu elevii grupului țintă din cadrul școlii din Valea lui Mihai, cu o prezentare de natură teoretică și una practică. Prima parte a fost susținută de Zsigó Tamás, expert în domeniul modului de a fi prezent cu o afacere, cu o campanie în mediul online, bun cunoscător al predării cunoștințelor acestui domeniu. Într-o primă etapă au fost dezbătute elementele pro și contra referitoare la necesitatea prezenței on-line, printre cea din prima grupă putând enumera: cheltuieli reduse față de o afacere clasică, unde practic internetul înclouiește sediul, iar cheltuielile cu întreținerea și respectarea unor proceduri greoaie reduc substanțial cheltuielile. De asemenea asigură flexibilitate sporită, deseori activitatea putând fi desfășurată în orice spațiu, singura condiție fiind asigurarea unei conexiuni la internet, ]n foarte multe din cazuri reușind a rezolva tranzacții sau problemele clienților fără o prezență fizică în același spațiu de birou / sediu al  companiei. Și nu în ultimul rând, clienții pot fi atrași nu doar din aceea localitate sau țară, ci de oriunde de pe glob. Însă, există și o sumedenie de argumente contra acestui tip de a-ți dezvolta o afacere, asta fiindcă unii oameni sunt reticienți a încheia parteneriate dacă nu există un sediu, un loc unde se poate desfășurea întânirea, tranzacția, totodată, reticiența față de produse ce nu pot fi testate ori probate. Aceasta la rândul ei poate conduce la alte tipuri de nemulțumiri, de exemplu o procedură greoaie de returnare a produsului în cazul în care odată cu livrarea aceasta nu este cel dorit, implicând costuri suplimentare și timp pierdut. Ceea ce poate fi concluzionat în mod clar este faptul că odată dezvoltată o afacere în online, se impune a se evita câteva elemente: mentalitatea rigidă, procesele îndelungate și însăși amânarea prezenței în acest mediu virtual.

După aceasta s-a trecut la descrierea unei aplicații practice, în speță, instalarea în mediul virtual al unei microplatforme. Ulterior, a fost evidențiat principalele puncte la care trebuie să fie atenți utilizatorii unei platforme, prin crearea și administrarea unei platforme tip wordpress. Setul acestor  elemente fundamentale cuprinde: autentificarea în calitate de operator, adăugare meniuri, adăugare articole, adăugare de posturi și editare conținut.

Ulterior, invitatul atelierului, domnul Gulyas Jozsef, specialist social media, administrator în cadrul unei companii de profil a mai multor pagini online și campanii de promovare, a prezentat câteva elemente esențiale, diferențe și interferențe între tendințele actuale din domeniul rețelelor sociale. Întrebarea esențială a fost cum poți promova propria afacere într-un mediu unde Facebook are la nivel global aproape 3 miliarde de utilizatori, instagram 1,4 miliarde, și 1,0 sau poate chiar 1,5 miliarde rețeaua tik-tok, aflată într-o expansiune majoră în ultimii ani. Chiar dacă te poți promova fără cheltuieli suplimentare, în privința eficientizării majoritatea afacerilor ce doresc să se promoveze pe aceste rețele contribuie cu bugete consistente, doar anul trecut prin promovare s-au cheltuit / obținut 132 miliare dolari la nivel mondial. Expertul a descris câteva modalități esențiale prin care cu un cost redus sau o atenție sporită privind metodologia aleasă promovării se pot obține rezultate considerabile, deseori într-un timp mediu – scurt. Totodată, a atras atenția privind modul în care se pot interconecta postările aceleiași firme ori campanii între diferitele rețele, una dintre cele mai importante tendințe în momentul actual fiind atragerea urmăritorilor de pe tik-tok înspre instagram.

La final tinerii liceeni au participat la câteva exerciții practice privind compunerea unor sloganuri sau joc de cuvinte dedicate unei campanii de promovare sau produs, și la construirea unui profil pe rețeaua Linkedin, cea mai specializată și recunoscută în privința recrutărilor.   

Redactat, Adrian Simon – expert organizare ateliere

Scroll to Top