Atelier pe tematica ”Managementul colaborativ a informației în/și comerțul electronic”

Atelierul s-a desfășurat ieri, 19 octombrie 2022 la Liceul Tehnologic nr. 1 Oraș Valea lui Mihai, în mai multe serii, cuprinzând o prezentare teoretică, una axată pe elemente practice coordonată de specialistul invitat, și o evaluare a cunoștințelor acumulate prin derularea unor exerciții practice la fața locului.

Într-o primă etapă, prezentarea teoretică a fost susținută de către Zsigo Tamas, coordonatorul activităților din partea Asociației Bihor West Professional. Tematică discutată a fost axată pe modele de integrare a lanțului de aprovizionare (sau sincronizarea), atrăgând accentul pe lipsa vizibilității cererii reale a consumatorilor și a relațiilor de colaborare bazate pe luarea deciziilor în comun. Prin metoda brainstorming-ului s-a direcționat discuția spre strategia de planificarea colaborativă, prognozarea și reaprovizionarea, care promite să depășească aceste bariere și urmărește prin planificarea comună, luarea deciziilor în comun și dezvoltarea unei înțelegeri mai clare a dinamicii procesului de reaprovizionare a lanțului de aprovizionare pentru a oferi unele dintre beneficiile promise ale integrării efective a lanțului de aprovizionare. În finalitatea părții teoretice au fost enumerate și câteva factori de inhibitorii și facilitatorii pentru aceste metode colaborative.

În cea de-a doua parte a atelierului, invitatul specialist, doamna Hegyesi Judit a evidențiat câteva aspecte practice legate de utilizarea unor instrumente colaborative pentru: organizarea si coordonarea activităților, prelucrarea datelor stocate prin cloud, sincronizarea diferitelor procese de producție promovând lucrul în echipă pentru o mări sanșele de inserție în piața muncii.

Brainstorming: La sfârșit, am evaluat cunoștințele acumlate prin intermediul unor exerciții practice s-a urmărit coordonarea unor lucrări în comun, în actualul context prelucrarea informațiilor, cooperarea pe un anumit proiect într-un timp rapid fiind cerințe reale pe piața muncii, atât în zona de comerț, cât și HoReCa. Astfel, în cadrul exercițiilor, elevilor le-au fost propuse spre încercare în mod activ câteva instrumente simple oferite de aplicațiile Google, Paddlet și Slack prin care participanții pe baza îndrumărilor au reușit să experimenteze crearea documentelor, coordonarea prin instrucțiuni comune și dedicate, toate în forma colaborativă.

Adrian Simon,

expert organizare ateliere

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top