Organizat la inițiativa Asociației B.W.P. și a liceului tehnologic din Valea lui Mihai, la conferința ”Importanța dezvoltării competențelor prin practicile efectuate la firmele locale – contextul Văii Ierului după pandemie” conferința de astăzi de la Restaurant Kristaly din Valea lui Mihai, a reunit principalii partneri ai proiectului ”Stagii de practică pentru elevii Liceului Tehnologic Nr. 1 Oraș Valea lui Mihai, Cod MySMIS: 133025”
Astfel, au răspuns invitației organoizației nostre reprezentanții tuturor sectoarelor implicate în proiectul actual, managerul de proiect, doamna Zeffer Timea, alături de profesori ai liceului tehnologic, administratori sau manageri ai companiilor partenere ale ale etapelor de implementare sau cele care au răspuns invitației de a completa chestionarele transmise pe parcursul ultimelor luni, și nu în ultimul rând, din partea administrației publice locale.
Evenimentul a fost deschis de doamna manager al proiectului, Zeffer Timea, care a prezentat o scurtă descriere a istoricului principalelor etape ale implementării, greutățile, dar și rezultatele de la sfârșitul acesteia. Pe întreg parcursul proiectului s-a urmărit ca tinerii elevi, viitori absolvenți a celor trei meserii de la profilele Comerț și HoReCa implicate să beneficieze de un stagiu de practică profesionist la companiile partenere, de subiecte, tematici și invitați cu experiență în diverse domenii în cadrul atelierelor și workshop-urilor, toate pentru ca să aibă competențele și aptitudinile necesare pentru a se putea încadra într-un prim loc de muncă cu succes, remunerat coresăpunzător, și pe cât posibil în meseria învățată.
Din partea Asociației BWP, partnerul școlii în cadrul proiectului POCU 133025, domnul Simon, expert organizator ateliere, a prezentat situația atipică în care au fost organizate principalele evenimente, dat fiind restricțiile din timpul pandemiei, și practic toate subiectele au trebuit puse în contextul acesteia, inclusiv materialele au trebuit să țină cont de adaptarea la noile realități. Nu doar documentația către elevi a fost afectată de această nouă situație, ci evodent și companiile per ansamblu, iar dacă ne gândim că cele mai puternice lovituri le-a primit sectorul HoReCa și comerțul, avem un tablou succint al dificultăților cu care ONG-ul partner s-a confruntat în cei doi ani de implementare, dar s-a reușit finalizarea cu succes.
Din partea companiilor prezente, parteneri ai proiectului pentru demararea și realizării stagiilor de practică sau care au completat chestionare transmise de Asociația Bihor West Professional despre modul în care se adaptează la situația pandemică ori dificultățile de după perioada în cauză, au fost enunțate atât primele etape de adaptare ale tinerilor, cât și câștigurile pentru comunitatea locală prin intermediul unor astfel de proiecte, cel mai evident fiind că mulți dintre tinerii absolvenți au ales să rămână la un loc de muncă în localitatea de domiciliu, ba mai mult, s-au angajat la compania unde au realizat orele de practică. În general, prin contribuția adusă de proiect, perioada de practică a însemnat un salt privind competențele dobândite, tinerii și-au dat interesul în a câștiga experiență în meseria învățată până atunci în liceu. Și un alt reprezentant al sferei IMM-urilor a subliniat că tinerii pe parcursul scurgerii orelor de practică și-au arătat un interes crescut în a câștiga deprinderi, în a colabora cu ceilalți angajați, spre sfârșit evidențiindu-se chiar și un entuziasm din partea celor care au considerat că vor alege această profesie. De asemenea a fost evidențiat buna colaborare între școală și firmele partnere, iar pentru succesul acesta a fost nevoie și de sprijinul administrației publice locale încă în anul 2020, fiind asigurat astfel partea de cofinanțare necesară demarării proiectului.
La sfârșit, doamna manager Zeffer a transmis că practica de acest tip este nu doar o necesitate, ci ajută întreaga comunitate locală să se dezvolte odată cu angajarea forței de muncă tânără pe plan local, dâns un imbold tuturor celor implicați de a continua astfel de partaneriate și în perioada următoare.
Adrian Simon – expert organizare ateliere